External Economic Position and Branding in Romania

External Economic Position and Branding in Romania
2018-04-25 Béla

Ölvedi Tímea és Miklós Gábor angol nyelvű tanulmánya

Bár Románia gazdasága komoly fejlődési utat járt be az ország 2007-es európai uniós csatlakozás óta, a termelékenység még mindig alacsony az uniós átlaghoz képest. A főbb mutatók – mint a nemzetközi versenyképességi index vagy a kereskedelmi aktivitás – alapján Románia a középmezőnyben foglal helyet, ugyanakkor továbbra is komoly gondot jelent az intézmények és az infrastruktúra hiánya, nem kielégítő volta. Ezt igyekszik a jelenlegi szociáldemokrata kormány kezelni: mind a be-, mind a kiáramló tőkeberuházások kapcsán erősíteni kívánja az ország szerepét, közben pedig csökkenteni a romániai gazdasággal kapcsolatban kialakult rossz sztereotípiákat. Ezért a tanulmány fő célja azon gazdasági mutatók elemzése, amelyek a versenyképesség és a nemzeti imázs építésében egyszerre képesek eredmények elérésére.

A teljes angol nyelvű tanulmányt itt érheti el!